This post is also available in:
English
RM3,500.00


Penerangan Kursus Latihan Pengurusan Jenama
Dalam kursus ini, peserta akan belajar bagaimana untuk:
- Bekerjasama dalam menyampaikan objektif perniagaan
- Mewujudkan komunikasi pemasaran dengan pemacu jenama
- Mewujudkan elemen jenama dan nada jenama
- Gunakan titik sentuh komunikasi untuk pengaktifan jenama pelanggan
Description
This post is also available in:
English


Penerangan Kursus Latihan Pengurusan Jenama
Dalam kursus ini, peserta akan belajar bagaimana untuk melakukan pengurusan jenama strategik. Dan cara mencipta dan mengurus elemen jenama untuk mencipta strategi jenama untuk menyampaikan objektif perniagaan.
Ini ialah Kursus Boleh Dituntut HRDF. Ia adalah sebahagian daripada kursus latihan pengurusan yang ditawarkan oleh Kognifi. Kursus ini adalah dari perspektif Pusat Pengurusan, Kewangan dan Respons. Jika anda sedang mencari Kursus Pengurusan Jenama yang mendalam, maka lihat Kursus Latihan Pengurusan Strategi Jenama Kognifi kami.
Dalam kursus ini, peserta akan diperkenalkan kepada asas-asas pengurusan jenama. Ini merangkumi elemen pemacu jenama, elemen jenama, dan buku jenama untuk mencetuskan pengaktifan pelanggan dengan komunikasi pemasaran.
Pengurus jenama, pasukan pemasaran jenama, pasukan PR, dan pasukan komunikasi pemasaran akan dibimbing tentang cara menggunakan prinsip pengurusan jenama untuk mengurus dan menyampaikan kepada jangkaan pihak berkepentingan.
Objektif Pembelajaran Pengurusan Jenama
- Mengetahui cara membuat strategi jenama dengan campuran 4As
- Mengetahui cara membuat pemacu jenama untuk pembeli persona
- Mengetahui cara membuat buku jenama untuk konsistensi titik sentuh
- Mengetahui cara melihat peluang pengaktifan titik sentuh Marcom
Hasil Pembelajaran Pengurusan Jenama
- Mampu mencipta strategi jenama untuk mencetuskan pengaktifan
- Mampu mencipta pemacu jenama yang bergema dengan pembeli
- Mampu membina buku jenama untuk pemandu jenama
- Mampu mencetuskan pengaktifan di titik sentuhan komunikasi
Kandungan Kursus Latihan Pengurusan Jenama
Kursus latihan ini mempunyai elemen dan kandungan berikut.
Kaedah pembelajaran akan berdasarkan kuliah mengenai perkara ini, perbincangan interaktif, aktiviti berkumpulan dan kuiz untuk menguji pemahaman
Modul 1 · Pemetaan Objektif Perniagaan Ke Dalam Jenama Untuk Keputusan
Modul ini akan memperkenalkan peserta kepada strategi dan objektif perniagaan. Dan bagaimana jenama itu berkaitan dengan menyampaikan objektif perniagaan.
Peserta belajar tentang khalayak sasaran dan pasaran Segmen. Dan bagaimana campuran pemasaran 4As digunakan untuk membentuk strategi jenama.
- Objektif perniagaan, 4A dan strategi jenama · Kuliah
- Strategi jenama dan pernyataan kedudukan · Bengkel Kejurulatihan
- Mampu mencipta strategi jenama untuk menyampaikan objektif perniagaan · Aktiviti Kumpulan
Modul 2 · Mewujudkan Komunikasi Pemasaran dengan Pemacu Jenama
Modul ini akan memperkenalkan peserta kepada pemandu jenama dan kenyataan kedudukan. Peserta belajar mengenai motif pembelian dan padanan WII FM untuk membangunkan pemacu jenama.
Mereka belajar cara menggunakan campuran pemasaran 4As kepada elemen jenama dan komunikasi pemasaran (Marcom).
- Motif pembelian, 4A dan WII FM · Kuliah
- Mewujudkan pemacu jenama yang bergema dengan WII FM · Bengkel Kejurulatihan
- Mampu mencipta marcom untuk mengaktifkan khalayak sasaran · Aktiviti Kumpulan
Modul 3 · Mencipta Buku Jenama Untuk Konsistensi Marcom Dalam Identiti Jenama
Modul ini akan memperkenalkan peserta untuk mencadangkan pemacu jenama untuk memenuhi objektif perniagaan. politik projek, jadual, sumber, kawalan perubahan, rizab, dan garis dasar kos.
Pemandu jenama ini menjadi Elemen band dalam buku jenama. Unsur-unsur jenama ini adalah sebahagian daripada produk dan korporat identiti untuk konsistensi dalam pelan komunikasi pemasaran.
- Mewujudkan elemen jenama dan nada jenama · Kuliah
- Mencipta buku jenama dan elemen cerita yang konsisten · Bengkel Kejurulatihan
- Boleh mencadangkan elemen buku jenama untuk pengingatan semula jenama · Aktiviti Berkumpulan
Modul 4 · Titik Sentuh Marcom Dan Saluran Media Untuk Penempatan Jenama
Peserta belajar untuk melihat titik sentuhan komunikasi untuk pengaktifan jenama pelanggan. Belajar Bagaimana titik sentuh boleh memberi kesan atau mencetuskan khalayak untuk mengambilCTIONS dan jenama yang dikehendaki Penerimaan. Lihat titik sentuh sebagai peluang pengaktifan jenama dalam perjalanan pelanggan.
- Titik sentuh dan mencetuskan khalayak · Kuliah
- Mewujudkan titik sentuh untuk penempatan jenama · Bengkel Kejurulatihan
- Boleh mencadangkan penempatan jenama untuk pengaktifan khalayak · Aktiviti Berkumpulan
Laluan Pembelajaran
- Laluan Pembelajaran: Pemasaran
- Program Pembelajaran: Komunikasi Pemasaran
Kursus yang disyorkan untuk mengambil terlebih dahulu
SS-BY · Membeli Motif dan Kursus Latihan JTBD
Jurulatih TTT HRD Corp TTT disahkan
Jurulatih untuk kursus latihan pengurusan jenama ini, Phoon Shi Fun ialah TTT (Train The Trainer) yang diperakui oleh HRD Corp.
Beliau adalah seorang Profesional Pemasaran dengan set kemahiran yang kukuh dalam Pengurusan Jenama, Pemasaran Strategik, Wawasan Pengguna dan Pembangunan Produk Baharu. Dilatih oleh perunding dan jurulatih kami yang berpengalaman dengan pengalaman lebih daripada 30 tahun.
atau
Logarajah Thambyrajah, adalah TTT (Train The Trainer) yang disahkan oleh HRD Corp. Beliau merupakan seorang perunding SEO dan Perunding utama bagi Kognifi. Datang dan sertai kursus latihan yang kami tawarkan. Dilatih oleh perunding dan jurulatih kami yang berpengalaman dengan lebih daripada 30 tahun pengalaman. Dengan pelajaran global yang dipelajari dalam syarikat Fortune 500 untuk berkongsi dengan peserta.

Pengajar latihan Pengurusan Jenama adalah berdasarkan ketersediaan jurulatih
Kognifi adalah Penyedia Latihan HrD Corp
Kognifi adalah penyedia latihan (TP) yang diluluskan oleh HRD Corp. Kami disenaraikan dalam portal HRD Corp. Anda boleh mencari Kognifi di pautan HRD Corp ini. Kognifi adalah syarikat pemasaran dan perundingan untuk perkhidmatan pemasaran digital dan latihan korporat di Malaysia. Kognifi menyediakan latihan yang boleh dituntut HRD Corp di Malaysia. Kognifi mempunyai senarai pengurusan perniagaan dalaman, jualan dan latihan pemasaran di Malaysia.
Bagaimana Untuk Memerintahkan Kursus Latihan Kami
Tentukan kursus latihan yang anda mahu pasukan anda menghadiri Hubungi kami untuk mendapatkan garis panduan, harga dan jadual kursus latihan terkini untuk salah satu jenis latihan berikut untuk kursus pilihan anda.
- Latihan Dalaman
- Latihan Awam
- Ia adalah acara latihan selama 2 hari dari jam 9.00 pagi hingga 5.00 petang.
Kami kemudiannya akan menghantar sebut harga rasmi untuk permohonan geran Levi HRD Corp. Sebut harga ini akan ditandatangani secara digital untuk mengesahkan bahawa ianya daripada Kognifi Sdn Bhd.

Hubungi Kami untuk Cadangan Latihan
HRDF Claimable Training 2025 - Request For Information (RFI)
Send us your request for training. We can customise the training and get the trainers per your training objectives.